Acupunctuur Belfor

Hoe ondersteun je jouw afweersysteem

Versterkt je immuumsysteem

Het allerbelangrijkste is stress reductie. Verhoogt stress niveau ondermijnt meteen je weerstand. Zelf ben ik rustig van aard, maar ik moet bekennen dat ik toch wel voel dat ik “aan blijf staan” en dat ik slechter inslaap in deze onzekere tijd.
Wat mij helpt is doorademen, rustig ademen, en de adem in de onderbuik houden. Lijkt zo simpel, maar let maar eens op hoe vaak je jouw adem vasthoudt en hoe hoog het zit.

Ademen gaat vanzelf, heel simpel daar hoef je niets voor te doen. Wat je wél kan doen:
• breng je aandacht naar de beweging van je buik, leg daarvoor je hand op je onderbuik
Dit is soms al genoeg om rustiger te worden

• adem langzaam in, houd dit 5 tellen vast. Adem langzaam uit. Doe dit 5 keer. Daarna alleen de aandacht bij de beweging van je buik houden.
Je zal merken dat je nog rustiger wordt.
Doe dit in bed voordat je gaat slapen, zodat je beter zal inslapen.

Eliane Groenendijk van MediaSwitch schreef onlangs ook een goed artikel als het gaat over de overload dat over ons heen komt.

Vitamine C en gember

Vitamine C en gember ondersteunen je afweersysteem. Zo gebruik ik ze:
• dagelijks een bodempje verse citroen uitknijpen in een glas met gekookt water. Direct opdrinken.  citroen-acupunctuur Belfor

• Dagelijks verse gemberthee drinken. Je neemt genoeg water voor twee kopjes. Doe daar een paar schijfjes gember bij en breng aan de kook. Gas uit en enkele uren laten trekken. Drink dit twee keer per dag en herhaal dagelijks.
Gember versterkt je Nier Qi (energie). Deze energie is belangrijk voor een goede weerstand en voor de nodige energie.
Gember werkt ook goed tegen keelpijn.

Vitamine D

Als je weinig buiten komt  dan heb je snel een tekort aan zonlicht. Ook tijdens de herfst en winter krijgen we te weinig zonlicht wat een vitamine D tekort veroorzaakt. Vitamine D is nodig om calcium uit de voeding in het lichaam op te nemen. Het is daarom belangrijk voor de groei en het behoud van stevige botten en tanden. Daarnaast speelt vitamine D een rol bij een goede werking van de spieren en het immuunsysteem. Zonlicht is de belangrijkste bron van vitamine D. (bron)
Zorg er dus voor dat je voldoende van dit vitamine tot je neemt via suplementen of informeer bij je huisarts.
In Merck Manual lees je meer over vitamine D.

Lukt je dit niet alleen of wil je meer voedingsadviezen of informatie over stressreductie? Je kan hiervoor ook terecht bij Michelle Tans van Vitans. Zij is orthomoleculair voedingsadviseur met een psychologische achtergrond. Ze kan je hierin goed begeleiden.

Essentiële olie

Er zijn er veel die anti-viraal en anti-bacterieel werken. Gebruik ze als ondersteuning niet als geneesmiddel! 
Welke zijn o.a. geschikt:
• Melaleuca (Tea Trea)
• On-Guard
• Tijm
• RozemarijnDoterra flesjes
• Eucalyptus
Zelf gebruik ik de essentiële olie van Doterra, dat is een pure en goede kwaliteit. Je kan het bij mij bestellen. Wat je ook kan doen is zelf een account aanvragen zodat je de olie met korting kan aanschaffen. Ik kan je erbij helpen.

Meer informatie vind je ook bij Léanne Lovink van Helio. Zoals je weet heb ik haar, in een vorig blog, al eerder vermeld. Léanne weet veel over de essentiële olie.

Bovenstaand schrijven zijn adviezen en tips ter ondersteuning van je weerstand. Bij klachten adviseer ik je altijd een arts te raadplegen.

Acupunctuur

Natuurlijk helpt ook acupunctuur bij het opbouwen van je weerstand. Op den duur zorgt het er zelfs voor dat je minder snel bevattelijk bent. Ook verlaagt het je stress, geeft rust en ontspanning en het versterkt je immuunsysteem.